Alla inlägg under september 2013

Av Emelie - 30 september 2013 18:39

Hej,

Har huvudvärk som inte är av denna värld. Har tagit alvedon men den vill inte släppa. Är nog bättre i morgon.

Det hade gått hur bra som helst på dagis idag. Kändes så skönt och Simon ville inte gå hem, det är ju ett bra betyg efter hur det har varit. Så nu är mammahjärtat lite lugnare igen.

Jonas slutar jobbet om en timma och är hemma strax efter kl 20. Då hoppas jag att barnen sover, är dagis imorgon med och för att vara pigga och glada kräver sina X antal timmars sömn.

Ha det fint!
Kram

En bild med kläderna jag fyndade i lördags, en del av dem :)

Av Emelie - 29 september 2013 21:49

God kväll,

Sitter i soffan med en filt svept om mig, jäkligt kallt inne. Undrar just när värmen sätts på inför vintern? Eller så är jag frusen för att jag är trött, inte sovit jätte bra idag. Vilket inte direkt är någon fara då det är måndag och "vanligt" jobb i mon.

Barnen hade haft det toppen hos mamma och pappa. Elin och barnen hade ritat, kollat på lejonkungen och ätit jätte god yoghurt. Så dem är nöjda med dagen! Jag oxå, har fått tvättat allt som jag köpte igår, så det kommer bilder på fynden i morgon tänkte jag. Mitt bästa fynd jag gjorde igår är nog Simon vinterjacka. En didriksson jacka som om vi köpt den ny kostar 499, jag köpte den för 30 kr. Det kallar jag fynd och sällan blir ju barnens jackor särskilt slitna och denna ser nästintill ny ut. Men som sagt, bilder imon. Nu är det hög tid att lägga sig. Jonas har redan somnat i soffan, underbara älsklingen.

God natt!
Kram

P.s måste bara dela med mig av den super goda salladen jag gjorde i kväll. Den innehåller; sallad, solrosfrön, honungsmelon, fetaost, päron och tomat. Frisk och fräsch...D.s.

Av Emelie - 29 september 2013 00:29

God afton,

Eller rättare sagt; God natt. Sitter på jobbet, ja du läste rätt. Är inne och gästspelar lite hos hemtjänsten/natt. Blev uppringd vid kl 18 och dem undrade om jag kunde tänka mig att jobba natten. Lite extra pengar är ju aldrig fel. Eftersom Jonas jobbar imorgon ska han köra barnen till mamma och pappa innan kör till flygplatsen för att jobba några timmar, så jag kan sova en stund.

Hoppas Jonas och barnen får en bra natt, det hoppas jag att jag får på jobbet. Sov gott!

Puss & kram

Av Emelie - 28 september 2013 07:27

God morgon,

I vanlig ordning vaknade killarna redan kl 06, så det var bara att gå upp.

Det nya som gäller bland Hugo och hans kompisar är ett vapen som heter Nerf. Man skjuter plastpilar som åker hur långt som helst. Hugo fick köpt sin igår och var ute jätte länge igår med sina kompisar och sprang runt och jagade varandra. I morse insåg vi fakta; Simon ville oxå ha en, som tur var öppnade affären redan kl 07 så Jonas tog bilen och köpte en mini till Simon. Så nu har dem var sitt vapen. Lika bra att dem har var sin så blir det inget bråk.

Nu mys frukost!
Kram kram

Av Emelie - 27 september 2013 20:00

God kväll,

Började morgonen med att skrapa rutan på bilen, - 1 grad var det ute strax innan kl 07. Bara att inse fakta att hösten blev väldigt kort och vintern kom med en gång. Brrrr.....

Har handlat lite nu ikväll så vi kan ha mysfrukost imorgon innan jag åker på klädbytardag i Hindås tillsammans med Hanna och mamma. Ska fynda kläder till killarna, för det är verkligen fynd priser. Kläder slits mer för Hugos del och Simon saknar framför allt tröjor. Sedan är det perfekt att fynda dagiskläder som det inte gör något om det skulle komma färg på. Så jag hoppas på många fynd! Dessa får ni ta del av imorgon.

Nu ska jag njuta av soffhäng och bläddra i en tidning.
Trevlig fredag!
Kram

Av Emelie - 26 september 2013 18:54

Hej,

Idag har det känts som riktig höst. Är så glad att jag tog vinterjackan imorse då termometern i bilen visade -1 grad. Nu är den kalla höstluften på ingång, varken vi vill eller inte. Passade därför på att köpa killarna varsitt par vinterstövlar med mjukt skönt fluff i. En varm sula i botten så kommer dem att hålla fötterna varma hela vintern. Toppen var att man denna veckan fick 20% rabatt på skor när man handlade tvåpar, så 100 kr i rabatt blev det. Gött att kunna fynda lite ibland!

Lyxigt har jag haft det hela veckan med att middagen står färdig och klar när jag kommit hem. Jonas har fixat och donat, idag blev det t.ex Kyckling med ett täcke av fetaost och Philadelphiaost med ris. Jätte gott! Han är riktigt grym på att laga mat och testar gärna nya recept.

Strax ska barnen lägga sig, först lite tv tittande. Skönt att varva ner lite innan det är dags för sängen.
Ses imon!
Kram!!

Barnen vinterstövlar :) (köpta på dinsko)

Av Emelie - 26 september 2013 09:12





Av Emelie - 25 september 2013 18:34

Hejsan,

Har vänt ut och in på oss ikväll jag och Jonas för att få ett fungerande dagisschema. Problemet är inte att barnen är där många timmar och långa dagar utan tvärtom - få dagar.

Sedan Simon skolades in i augusti har han inte riktigt trivts och många gånger har han varit ledsen och det har inte gått över med en gång, utan han har varit ledsen större delen av dagen han varit där. Så jag och Jonas tog beslutet att skola in Simon på nytt. Så Jonas är föräldraledig denna veckan för att skola in Simon på nytt. Det har gått riktigt bra och det känns riktigt skönt. Nu till saken, med få dagar på dagis gör att Simon hinner glömma av och känna sig otrygg igen. För ibland kan det vara en veckas uppehåll mellan dagis tillfällena. För att det inte ska bli så ska vi lägga fram till fröknarna att det vore bra att barnen är där även på sina lediga dagar men endast mellan kl 8-11. Egentligen får barnen inte vara på dagis när en förälder är ledig. Men när det kommer till barns bästa kanske man får bortse från det, eller hur?! Sedan är inte tanken att dem ska vara där när Jonas är ledig när Simon känner sig trygg, utan detta handlar bara om en kort period. Hoppas personalen håller med oss och tycker förslaget är bra.

Ska göra kväll här nu!
Kram kram

Jonas schema är på vänster sida där barnen behöver vara på dagis och på höger sida är förslag till ett schema som vore bra för att skapa trygghet hos Simon.

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards