Alla inlägg den 2 september 2013

Av Emelie - 2 september 2013 21:14

God kväll,

Barnen har varit på ganska bra humör trots att dem är sjuka. Och bara för att man är sjuk blir man inte soffliggandes, tro mig, jag vet. För vi har ändå varit ute större delen av dagen och lekt. Frisk luft brukar ju göra gott. Medicinen gick hur bra som helst att ta för dem båda, vilket känns skönt då dem faktiskt sitter i samma båt...

Barnen farmor och Hasse var och hälsade på oss en stund och visade upp sin nya fina husbil. Tänk att man på en liten yta får plats med kök, badrum, sovrum, matbord och passagerar och förarplats. Perfekt för att resa och se sig om i Sverige och världen. Kanske är något för oss oxå när barnen blir lite större? Kul att ni kom förbi och Hugo tyckte det var så kul att få visa upp att han numera cyklar utan stödisar.

Barnen somnade båda två innan kl 20, och jag hoppas innerligt att dem sover gott hela natten. De behöver dem, jag och Jonas.

Nu blir det strax sängen!
Sov gott, kram!

Av Emelie - 2 september 2013 14:33

Hej,

Då har jag varit på vårdcentralen med Hugo imorse. Igår kväll klagade han på ont i örat och fick en alvedon. Sedan vid kl 01 grät han något fruktansvärt och mammahjärtat gjorde ont i mig, "värken i örat gör ännu ondare nu" sa han. Efter mycket om och men blev det soffan för Hugo och mig. Där kom han till ro strax efter kl 03 och sov till kl 07.

När jag ringde fick vi en tid redan vid kl 9. Självklart var det öroninflammation på honom oxå, samt röd rodnad i halsen. Så nu går både Hugo och Simon på penicillin. Skönt när de tajmar sina sjukdomar och sjuktillfällen, om jag ska se något positivt med detta. Annars är påsarna under ögonen väldigt stora och jag längtar tills jag får lägga mig för natten...

Kram kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards