Alla inlägg under januari 2013

Av Emelie - 31 januari 2013 07:44

Dessa två fina,underbara och mysiga killarna har hållt sig mamma väldigt mycket vaken inatt. Känns så där! Hugo ska till dagis strax & när Simon sover förmiddagslur ska jag göra honom sällskap.

Torsdag idag och det regnar ute. Trist!
Kram

Av Emelie - 30 januari 2013 19:39

Hej,

Jag har fått en ny titel ikväll; fotbollsmamma. Hugo har börjat spela fotboll och var på sin första träning idag. Gud vad stolt han var när han kom hem efter träningen med Jonas. Lyste verkligen i hans ögon :) så nu måste vi köpa tränings shorts och tränings t-shirt. Mycket viktigt! Min lilla prins börjar bli stor, nu ska det köras till träningar. Det ser jag framemot :)

Barnen somnade enkelt i kväll och ligger nedkrupna i sina sängar. Jonas har bakat lschf bröd som han prwcis tog ur ugnen, så det blir nybakad smörgås och te. Mysigt!

Kram

Av Emelie - 30 januari 2013 09:51

Hej,

Ännu en toppen natt med två sovande barn. Börjar gå åt rätt håll nu tror jag. Pricken över i:et var att vi försov oss i morse, glömde nämligen att ställa klockan. Så vi vaknade 7:40 och vi brukar gå upp kl 07 för att slippa stressa till dagis. Men vi hann och Hugo var lycklig som kom till dagis.

Simon och jag tog oss en sväng på Maxi och handlade lite. Typ bara vi där så här tidigt, skönt! Nu ligger Simon och sover i vagnen och jag dricker dagens första kopp kaffe :) bra start!

Kram

Av Emelie - 29 januari 2013 21:10

Hugo har så mycket fantasi just nu och kan sväva ut i historier som jag inte trodde fanns.

Som i dag när vi satt och åt middag. Helt plötsligt bara så där börjar Hugo:

- Mamma vet du vad vi gjorde i dag på dagis?
- Nej vad då?
- vi har varit nere i kloakerna i dag och kollat på super råttan. Vet du hur stora bajsar den bajsade?
- nej?
- jag fick värsta chocken när den kom ut, stor som en båt!

Så fick jag och Simon lyssna på äventyret med bajsbåten och hans kära kamrater på dagis. Många skratt får man, det lovar jag! Hugo använder sig av så vuxna ord. Som härom veckan när vi kört av motorvägen säger Hugo:

- kör vi fortfarande på motorvägen?
- nej vi har kört av.
- tack och lov för det, började bli lite för mycket av det snabba.

Kan sitta här hela kvällen och skriva om hans roliga kommentarer. Men det får vi ta en annan gång...

Kram

Av Emelie - 29 januari 2013 14:17

Hej,

Ringde affären förut ang Simons vagn. Tidigast nästa vecka trodde dem att vi skulle få tillbaka den. Helt sjukt att man ska behöva vänta så här länge. Har i alla fall satt ut Hugos sittvagn (då han inte åker mer vagn) och hoppas få en slant för den.

Jag slog till på vagnen jag var och tittade på idag. Ser helt ny ut och Simon verkade gilla den oxå när hans första åktur gick ner för att hämta Hugo på dagis. Så när Simons gamla vagn kommer tillbaka efter lagningen åker den oxå ut till försäljning.

Nu lite mellis till barnen :)
Kram

Simons nya åk :)

Av Emelie - 29 januari 2013 07:07

God morgon!

Barnen har sovit hela natten, Hugo i sin säng och Simon i sin. Underbart!

Idag ska Hugo till dagis och jag ska åka och titta på en vagn till Simon. Har inte berättar att den vagnen vi har till Simon idag är på lagning. Hela handtaget gick av på ena sidan, hur läskigt som helst. Hörde hur det knakade till i handtaget och sedan gick det bara helt av på vänster sida. Så glad att vi inte gick i en nedförsbacke, tänk vad som kunde ha hänt? Har pratat med affären vi köpte den i och de tog emot vår trasiga vagn och har nu kontakt med leverantören och de ska skicka ett nytt chassi. Frågan är bara när det kommer för idag har det gått 3 veckor! Har ringt dem två gånger och frågat hur det går, för man vill ju veta så just nu har vi lånevagn.

Jag och Jonas har pratat fram och tillbaka hur vi ska göra, tänk om handtaget går av igen? Vi har bestämt oss för att sälja Simons vagn när den kommer tillbaks, känns bäst så. Så blocket gick varm igår och vi hittade en relativt ny vagn, årsmodell 2011 för ett bra pris. Nu hoppas vi att den är lika fin som på bilden. Håll tummarna!

Nu lite frukost i magen!
Kram :)

Av Emelie - 28 januari 2013 21:07

Hej,

Sitter i soffan och tittar på "familjen annorlunda" och beundrar verkligen föräldrarna. Hur de hinner med och orkar med allt som ska göras. Vi har bara två barn och det är inte helt lätt alla gånger.

Jag beundrar verkligen mina föräldrar som fixade fyra barn. Det var nog inte helt lätt alla gånger men vad glad jag är för att mina syskon finns. Dem bästa man kan ha, vi stället alltid upp och vi finns där för varandra. Jag hoppas och önskar att Hugo och Simon oxå kommer att finnas där för varandra. Det betyder så otroligt mycket!

Nu lite egentid...
Kram

Av Emelie - 28 januari 2013 16:38

Hejsan,

Sitter i bilen hela familjen på väg hem från ett besök hos Jonas mormor. Trevligt med en spontan fika så här i början av veckan.

Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards