Alla inlägg under juli 2014

Av Emelie - 31 juli 2014 09:16

Godmorgon,

Sitter i soffan och kollar sommarlovs morgon med barnen. Frukosten är intagen, väskorna är packade för idag åker barnen och jag upp till Tjörn och morfars sommarstuga. Mamma och pappa är redan där och vi ska möta upp Hanna och barnen och åka upp tillsammans. Jonas jobbar så han får en skön kväll själv, kan vara gott att bara få komma hem ibland utan en massa kvällsrutiner.

Igår hade jag och barnen en förmiddag nere i stan. Vi tog bussen ner och lekte en bra stund på lekplatsen. Åt lunch på McDonalds och köpte present till Max och Emil. Väl hemma var vi så varma att vi åkte och badade. Tro det eller ej men det var varmare i vattnet än det var på land då det blåste lite.

Nää, borsta tänderna, packa ner det sista och sedan drar vi på minisemester.
Kram

Av Emelie - 28 juli 2014 21:36

Hej,

Äntligen är det min tur - semester! Så välbehövligt och så skönt! Misstänker att dessa två veckor kommer gå väldigt fort.

Startade min semester med att jobba extra i larmet. Kul att få komma tillbaka och få upp pulsen lite. När man får ett larm från larmcentralen vet man aldrig vad som väntar, det är precis det som jag gillar. Att inte veta hur min kommande 30 minuter kommer att se ut.

Idag har vi varit på djurparken. Väldigt varmt men vi tog oss igenom parken. Väl hemma la vi oss och vilade en stund (Simon sov i 2 timmar, Hugo vilade 2 minuter sedan gick han ut till sina kompisar och jag och Jonas drog oss i ca 40 minuter.) det var så gött!

Bjuder på vackra semesterbilder nedan :)

Kram kram

Av Emelie - 24 juli 2014 22:05

Hej!

En dag kvar sedan lite semester! Välbehövligt och så efterlängtat ska du veta. Att få hänga med familjen 24 timmar är något jag saknat.

Ikväll tog jag och Jonas med oss barnen och åkte och tog oss ett kvällsdop i sjön. Och håll i hatten, jag badade för första gången i år! Var riktigt skönt (när man väl kommit i ska tilläggas). Barnen och Jonas tyckte oxå det var super gött. Dem har förövrigt varit och badat hela dagen så idag har barnen varit mer i vattnet än på land.

Nu fixa inför imon, sedan en dag kvar att bli väckt av klockan (sedan blir det av barnen).

Kram

Av Emelie - 22 juli 2014 23:10

God kväll,

Ett väldigt sent inlägg här ikväll. Jag har försökt att somna i någon timma nu, men har något så *%#~|** ont i huvudet. Ja mamma, jag har tagit en alvedon men den hjälper inte! Undrar just om vädret spelar in här? Semester fellings redan kanske? Hoppas iallafall att jag somnar här snart.

Jonas är ute med två killkompisar och hänger på en uteservering nu ikväll. Perfekt väder för det ju och så har han semester på det. Kan ju inte bli bättre!

Onsdag imon, fixa allt administrativt så det är klart innan min semester. Sedan är det torsdag med deltagare hela dagen och så även fredag. Men fredag kl 17:00 då är det jag som går på semester i två veckor!!!!!!!

Kram på er!!

Av Emelie - 16 juli 2014 07:25

Godmorgon onsdag!

Mitten av denna veckan redan och en dag närmare semester! Igår hade Jonas tagit med sig killarna och varit och hälsat på farfar Torild nästan hela dagen. Båda var helt till sig när vi mötes hemma och det stora samtalsämnet var: "vi har åkt i farfarsbil idag! Det var super häftigt att få ha åkt med på en tur". Härliga barn och tack Torild för bilturen med barnen :)

Minns du hockeykorten? Pogsen? Capsen? Om inte var det saker man samlade på, byte med varandra och spelade med. Det nya som barnen ska ha nu är fotbollskort där lagen som var med i VM ska finnas på bild. Det spelas, byts och grejas. Dessa korten är ganska dyra (5 kort i ett paket = ca 50 kr) så jag kollade upp om dessa fanns på tradera (en köpsajt på internet). Självklart gjorde dem det! Hugo fick hem sina kort i brevlådan igår, håll i hatten: 50 fotbollskort för 27 kr!!! Det var fynd det! Hugo är mega nöjd och grejar med korten så idag kan även han vara med och spela och byta kort med dem stora killarna. Coolt.

Nää lite youghurt i magen innan det är dags att åka till jobbet. Idag är det administrativt med möten som står på mitt schemat: planera för nästa vecka, skriva gemensamma planeringar med deltagarna, ha möte med två handläggare på arbetsförmedlingen och göra två kundbesök är tanken att hinnas med.

Hoppas på en fin onsdag!
Kram

Fotbollskort i massor, får se när jag kommer hem om han vunnit fler eller kanske spelat bort något kort?

Av Emelie - 13 juli 2014 22:23

Hej, hej!

Somnade när jag nattade barnen vid strax innan kl 21, men nu sitter även jag bänkad i soffan och kollar VM-finalen på fotbollen.

Dagen idag har vi spenderat i Slottskogen tillsammans med mamma, Hanna, Stella och Mio. Tyvärr undkom vi inte regnet, så barnen fick gå i regnkläder en stund. Som tur var höll det i bara en stund. Hugo red häst vid barnens zoo. Superstolt och det lös i hans ögon när han red iväg. När det var Simons tur backade han ur, det blev för läskigt. Fina var dem i sina ridhjälmar :)

Ska fixa inför morgondagens arbetsdag. Bara 2 veckor kvar till semester :)

Kram

Av Emelie - 12 juli 2014 20:28

Hej!

Vilken underbar lördag! Hängt med barnen hela dagen och med Jonas och barnen på förmiddagen (Jonas jobbade extra från kl 13).

Vi började med att vi tog oss ner till sjön nedanför oss och fiskade lite. Barnen metade en stund tills det blev roligare att mata ankorna med päronbitar. Ingen fisk men vi såg några under vattenytan.
När Jonas åkte till jobbet var det dags för lunch, pannkakor ville dem ha, så det blev ett gäng. Efter lunchen och lite plock drog jag och barnen till sjömarken och badade. Eller bada och bada, Hugo badade medans jag och Simon strosade i strandkanten. Vi byggde oxå värsta stora kanalen i sanden där vi grävde och forsade in vatten som slingrade sig runt och ut i sjön igen.

Vi avslutar nu kvällen med sen middag/kvällsmat. Tacopaj blir det och det kommer smaka gott efter en hel dag ute i solen med dem bästa <3

Kram

Av Emelie - 11 juli 2014 22:15

God kväll,

Skulle skrivit i onsdagskväll med vi kom hem så sent så det blev inte av.
Familjedagen blev väldigt lyckad med ett spontan besök ner till Halmstad och deras äventyrsland. Barnen hade super skoj (jag och Jonas oxå så klart) med karuseller, bergochdal bana, radiobilar, glass, hamburgare med pommes, ett dopp i poolen i vattenlandet och så vidare. Jag och Jonas njöt över att se barnens glada ögon och höra deras kiknande skratt när det gick nerför i bergbanan. Älskade bröderna P ni fyller våra dagar med glädje <3

Igår var det afterwork med jobbet och idag har jag varit rejält seg. Men det var det värt. Idag är det fredag och två hela dagar hemma med familjen, som jag längtat!
Hoppas din helg börjat bra :)

Puss och kram!

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards