Alla inlägg den 20 december 2012

Av Emelie - 20 december 2012 19:25

Hej,

Utevistelsen på förmiddagen blev bara en timme. Simon fick ett skrik panik utbrott. Hörde på hans skrik att allt inte stod rätt till, det var ett aj mamma jag har ont skrik. Packade ihop pulka, snowracer och fikan och åkte hem med barnen. Han skrek hela vägen och väl hemma i hallen rapade han en rap som jag aldrig hört innan. Tydligen hade han fått luft i magen. Efter rapen blev han lugnare och somnade sedan i mitt knä, helt slut efter att ha gråtit så mycket.

Hugo blev lite nere när vi fick åka hem så vi hade picknick på golvet framför tvn när Simon sov. Det fick humöret på topp igen. Får försöka ses igen under lovet om det passar för alla.

Har städat inför helgen redan (dammsugit, våttorkat golvet, m.m) och all tvätt är tvättad. Så gött! Nu ska jag måla naglarna, sätta på en ansiktsmask och sedan ta en varm go dusch. Viktigt att ta hand om sig själv ibland.

Kram

Bilder på killarna från idag :)

Av Emelie - 20 december 2012 08:39

Män och kvinnor tänker verkligen olika!

Eftersom vi ska åka pulka om några timmar vill jag vara ute i god tid så vi slipper stressa. Börjar med att se över vantar, mössor och så kommer jag till att ta fram overallerna. Hittar bara Simons, var är Hugos?

Ringer Jonas som säger att han lämnade kvar den på dagis igår, då han inte visste att Hugo skulle ta jullov en dag tidigare. Hur tänkte han där? Det kunde varit - 14 grader och vi skulle gå ner till dagis, och med enbart jacka är det ganska kallt.

Jag tar alltid med allt hem! Hugo kan bli sjuk och vi t.ex inte hinner hämta overallen. Så innan vi ska till pulkabacken får jag svänga om dagis och hämta overallen. Termobyxorna vägrar han använda.

Tur att projektledaren aldrig tar semester!

Av Emelie - 20 december 2012 07:00

God morgon,

Hoppas du sovit gott?! Här har vi sovit okej inatt. Simon sov i ett svep mellan kl 00:30-06:30 efter att han ätit lite. Hugo valde att gå upp kl 06 men det hade jag med i beräkningen då han somnade tidigt igår, kl 19:15.

På förmiddagen idag ska vi möta upp Hugos kompis O med mamma. De har oxå gått på julledigt och vad passar då inte bättre än att fira in lovet med lite pulka och snowracer åkande? Perfekt start!

Så vi får sparka igång dagen här. Lite frukostmys med tända ljus, lite färsk frukt och ägg på smörgåsen startar vi med :)

Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards