Alla inlägg den 20 februari 2013

Av Emelie - 20 februari 2013 12:06

Hej,

Jag kom på inatt när jag var uppe med Simon att jag och Hugo kunde måla sockerteckningar idag. Minns att vi gjorde det i skolan när jag var liten och hur fina effekter det kunde bli.

Receptet är 1 dl vatten och 2 dl socker. Värm upp detta så sockret och vattnet blir ett. Låt svalna lite, ta sedan en stor pensel och måla först hela pappret med sockerlösningen. Ta ganska mycket. Sedan är det bara att börja måla med valfri färg.

Hugo tyckte det var riktigt coolt när färgerna åkte ut och i varandra. Han gjorde en snygg en med röd ram som jag ska rama in när den torkat.

Kram

Våra mästerverk :)

Av Emelie - 20 februari 2013 07:39

God morgon,

Usch vad mina ögon är trötta. Simon vaknade strax innan kl 00 igår och var så ledsen, hade drömt något tror jag. Försökte få honom att komma till ro igen men han skrek i omgångar under en timma. En blandning av räddsla och att han var övertrött.

Har sovit med Simon jämte mig på madrassen på golvet, så jag har sovit så där och kl 06 var det morgon. Hugo vaknade precis nu kl 7:30 och är hemma från dagis idag. Hugo hade ont i magen i går till och från och jag vill inte skicka ner honom om det skulle vara något. Går ju en massa konstigt över allt, tur vi har handsprit hemma. Då kan vi hålla en hel del baskilusker borta!

Har lite spännande kort i rockärmen idag så det blir lite kul hemma. Sedan är det fotboll i eftermiddag :)

Ses sen!
Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards