Alla inlägg under februari 2013

Av Emelie - 6 februari 2013 20:17

God kväll,

Sjukstugan fortsätter. Simon hade 38,9 i feber nu ikväll och Hugo hade 39,2 i feber. Jobbigast tycker jag nog att det är nattetid när Hugo har krupp och tycker att det är jobbigt att andas. Vi sover därför med fönstret lite öppet och det hjälper till att ta bort det värsta. För Hugo ligger i vår säng, känner att jag måste ha koll på hans andning.

Så det blev ingen fotboll för Hugo denna veckan eller dagis. När Hugo och Simon är friska igen ska vi hitta på något kul. För nästa vecka är Hugo ledig då han har sportlov, och det finns en hel massa aktiviteter vi kan ta del av - får se vad som passar oss.

Kram

Av Emelie - 6 februari 2013 10:26

God morgon,

Fick sovmorgon och sov till kl 10 idag. Jonas tog första passet med Simon, han var jätte orolig i går kväll och kom liksom aldrig till ro - beror på febern. När han väl somnade kl 00 så tog jag över, kl 00:50 var Simon vaken igen. Var halvvaken fram till kl 02:15 då äntligen somnade han för natten och sov till kl 05:45. Båda barnen vaknade då och underbara Jonas tog dem så jag fick sova ut. Känner mig som en ny människa :)

Kommit ganska mycket snö inatt och jag som vill ha vår nu! Tur att jag har dem fina tulpanerna att titta på :)

Kram


Av Emelie - 5 februari 2013 22:30

God kväll,

Även om barnen är sjuka och sömnen är upp och ner just nu är detta är dag jag kommer leva länge på.

Min fina svärmor var här och hälsade på. Hade med sig fina tulpaner och små söta semlor som vi fikade med. Sedan hade barnen farmor tid - bygga tågbana, leka med boll och bilar.

Kvällen har jag spenderat tillsammans med mina fina systrar Hanna och Elin och min underbara svägerska Erika. Vi gick ut och åt på restaurang, pratade om allt mellan himmel och jord och skrattade en massa. Precis vad jag behövde! Nu är jag så trött efter att ha sovit mini lite natten som var och det ska bli riktigt skönt att gå och lägga sig....

Sovgott!
Kram

Av Emelie - 5 februari 2013 09:46

Hej hej,


Vilken natt!! Jag somnade först kl 04:30 ordentligt. Simon har varit jätte orolig och hade 39,8 i feber vid 00:30, fick alvedon och sedan ville han sova i mitt knä. Hugo hade det jobbigt att andas vid kl 03 så jag öppnade fönstret i sovrummet och gav honom betapred upplöst i vatten, men tyckte inte att det hjälpte särskillt mycket. Sedan när Jonas klocka ringde kl 04 (då han jobbar tidigt idag) gick vi upp och satte oss i soffan en stund. Det fick Hugo att andas bättre vilket resulterade i att han somnade om igen. Så vi sov till kl 07:30 och jag känner mig hyfsad pigg endå. Konstigt!


Simon har fortfarande hög feber och Hugos är borta. Skönt att det inte var något långvarigt. Förhoppningsvis vilar Hugo extra mycket idag för imorgon är det fotboll och det är det enda han pratat om när han varit sjuk. "Mamma, jag kan gå på fotbollen va?" Så jag hoppas verkligen att han är helt 100 imorgon så jag oxå får ta del av hans fotbollstalanger - nya Zlatan kanske??


En dusch, bädda sängar och lite sen frukost så är vi redo för dagen!

Kram

Av Emelie - 4 februari 2013 19:18

God afton,

Nu har även Simon feber. Dock inte lika hög som Hugos, men ligger på 38,2. Simon har sovit hela tre gånger och det händer aldrig annars och somnade (förhoppningsvis) nu för natten. Även Hugo har sovit en timma i eftermiddags och sitter nu bredvid mig i soffan varm som en kamin. Vi har myst till det med kuddar, filt och tända ljus. Är man sjuk så är man.

Kram

Av Emelie - 4 februari 2013 13:45

Febern på Hugo ligger stadigt på 39 grader. Hugo har legat i soffan och tittat tv hela dagen. Han sa förut att han orkar inte leka med något idag, då är han dålig!

Kram

Min stora prins som är sjuk!

Av Emelie - 4 februari 2013 10:01


Tyckte det var lite märkligt i morse. En inte alls lika glad, livlig och morgonpigg Hugo. Efter en stund i soffan tog jag febern; 39 grader visade den. Inte konstigt att han inte orkar så mycket. Så vi säger väl hej sjukstuga igen och tackar för de veckorna vi fick vara friska :)

Kram

Av Emelie - 4 februari 2013 09:06

God morgon,

Vaknade upp till ett vitt landskap idag. Det kom ju inte alls så mycket snö som dem påstod på vädret på 1:an i lördags kväll - kanske inte ska ropa hej än?

Hugo är ledig från dagis idag. Tanken är att vi ska fixa ihop en veckomatsedel och sedan åka och handla efter den. Får besöka Ica.se för förslag tror jag.

Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards