Alla inlägg den 2 mars 2015

Av Emelie - 2 mars 2015 20:09

Ikväll sa jag upp mig! Från min roll som mamma! Sen jag kom hem har barnen bråkat, inte lyssnat, gjort sådant dem vet att man inte ska gör. Så Jonas fick natta barnen, min ork var slut. Mitt tålamod var slut, orken att tjata var slut, orken att ta strider var slut. Allt var slut! Borta!

Ibland orkar jag inte vara stark! Ibland orkar jag inte ta alla strider, ibland orkar jag inte vara fredamäklare i alla bråken, ibland orkar jag inte vara mamman med tålamod till tusen och som orkar tjata. Och där kom även tårarna, jag är helt slut som människa ikväll! Det är lite för mycket för att jag ska orka med just nu. Det är skönt att kunna lätta på trycket dels genom att skriva här men oxå att få gråta.

Önskar vi hade ett badkar där jag kunde tappat upp ett varmt bad. Tagit med en tidning, hoppat i och bara legat där. Lyssnat på tystnaden, fått sväva bort i tankarna och bara vara för stunden. Känna det varma vattnet kring kroppen. Känna den där tyngdlösheten man kan känna i ett badkar med vatten. Det hade gett mig energin tillbaka.

Fast jag får klara mig utan badkar. Jag ska stoppa in hörlurarna i öronen, starta igång min avslappningsapp på mobilen, den ger mig ett lugn och energin tillbaka.

Sedan måste jag tänka på att det är helt normalt att säga upp sig som mamma ibland. Det är okej ibland att ens tålamod är uselt, att orken inte finns där och att jag inte orkar vara fredsmäklare varje dag. Jag vet att jag är en super women alla andra 359 (det finns fler sådana här skit dagar, närmare bestämt 6 st) dagarna på året.

Imorgon är en ny dag, med nya möjligheter och nya berg att bestiga! Dem ska jag ta mig an med nya klätterskor på, för ikväll slänger jag bort dem utslitna och tar på dem nya!
Kram kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards