Alla inlägg den 10 september 2012

Av Emelie - 10 september 2012 19:37

Hej,

Eftersom Hugos alla kompisar är på dagis varje dag är måndagar och fredagar dagar vi får göra något själva på. Hugo var inte alls sugen på att åka till Alingsås, så vi gick ner till öppet kyrkis.

Där får barn i åldern 0-6 år komma och leka i 2 tim, sedan är det sångstund och sedan fika på det. Simon och Hugo gillade sångstunden mest. Hugo sjöng med och dansade och Simon skrattade gott åt Hugo. Underbara barn!

På väg hem blev det ett stopp på lekplatsen då Hugos dagiskompisar var hemkomna. Så när vi kom in vid 18:30 var det kvällsmat och seda mys i soffan. Detta resulterade i att Hugo somnade ganska snabbt.

Imorgon är det dagis för Hugo, får se vad jag och Simon tar oss för..
Kram

Av Emelie - 10 september 2012 09:49

Hej,

Barnen väckte mig strax innan kl 06 idag. De somnade redan kl 18:00 och 19:30 igår så det var mer eller mindre väntat.

Ibland är det skönt att komma upp så tidigt. Jag har redan hunnit med att:
* bädda rent i 3 sängar
* sätta igång en tvätt
* ätit frukost alla 3
* plockat i och ur diskmaskinen
* startat en tvätt
* klä oss alla 3

Mer än så här orkar jag nog inte idag. Det obligatoriska plocket ikväll blir det så klart. Tycker det är skönt att vakna upp till ett städat hem (läs: alla leksaker upp plockade)

Hugo är ledig från dagis idag och Jonas är på kurs i Göteborg med jobbet i 3 dagar. (Så han kommer hem ikväll). Men tills dess måste vi iaf ha varit ute en stund. Vädret lockar dock inte jätte mkt. Kanske åka till Alingsås och inhandla vinterstövlarna jag sett till Hugo? Jaja det löser sig...

Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards