Alla inlägg den 19 november 2014

Av Emelie - 19 november 2014 19:51

Hej,

Då var allt klart! Papper påskrivna, mitt skrivbord med dator och telefon fanns på plats, nu fattas bara jag! Jag är så motiverad att ta mig an mina nya arbetsuppgift, har så mycket idéer och tankar på hur jag kan utveckla både mig själv och mina arbetsuppgifter. Att se provanställningen övergå till en tillsvidareanställning är något som hägrar där borta i maj. Så nu lägger jag in växeln och ingen kan stoppa mig.

Igår tog jag mig en runda på stan och gick in i en butik som har lite av varje. Där hittade jag två fantastiska ljuslyktor som jag direkt kände: dessa måste jag ha! Ett par vita i tunt porslin med trollsländor på. Trollsländan har fått en stor betydelse för mig, sedan mormor gick bort. Varför? Jo för när vi kom hem till mamma och pappa efter att ha tagit farväl av mormor på sjukhuset fick jag bara till mig, att verkligen leva för dagen, att göra det som faller dig in för det kan vara din sista. Att leva för dagen gör verkligen en trollslända! Dessa lyktor symboliserar både min älskade och saknade mormor, som jag gärna skulle vilja ringa och berätta att jag fick jobbet, men oxå att ta vara på dagen. Älska och uppskatta dem som betyder mest för mig i mitt liv!

Barnen somnade lätt som en plätt idag (skönt med sådana kvällar). Jonas överraskade med att ha köpt mosserande vin som vi ska mysa med, nu när allt är klart med papper som är påskrivna som sagt!!! Så lycklig, så glad och så många fjärilar i min mage på samma gång.

Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards