Alla inlägg den 22 december 2013

Av Emelie - 22 december 2013 11:38

Hej,

Dagarna bara svischar förbi. Igår var en sådan dag. Hela familjen åkte ner för att handla det sista till julen, det hade tydligen hela Borås tänkt göra. Varför gör man samma misstag varje år? Ute och fixar allt när alla andra är det oxå. Vi fick handlat det vi ville få tag på, så nu bockar vi av det på listan.

Väl hemma fixade vi lite julgodis och för att vara första gången blev vi nöjda, och det gick till och med att äta. Blev rispuffar med smält choklad på och gräddkolor. Medan godiset fixades och kokades upp slog jag in alla julklapparna. Blev en del tejp, snöre och papper och det tog ca 2 timmar. Men fina blev dem!

Sedan fick jag åka upp till akuten och bli tejpad på bröstbenet. Vi har haft en ljuslykta modell större där rutorna gått sönder i, och jag har i mitt stilla sinne tänkt fixa dessa rutor. Igår skulle jag fixa i skåpet där rutorna låg och drar lite i ena och den som ligger överst kommer i 140km/h och träffar mig i bröstbenet med en vass spetsig kant. Eftersom det blev ca 1 cm brett blev det akuten. Sköterskan som jag träffade tyckte det var bra att jag kom in, dels för att kolla så det inte var glas kvar och för att minimera risken för fult ärr.

Söndag och en arbetsdag kvar innan det blir julledigt för mig oxå! Ända till 31/12 då jag ska hoppa in och jobba natt på hemtjänsten. Kul att gästspela lite!

Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards