Direktlänk till inlägg 30 mars 2014

Kalas X 2

Av Emelie - 30 mars 2014 20:55

Hej hej,

Lika skönt väder idag som det var igår och det har varit en riktig kalas söndag. Simon har varit på ett kalas för sin kompis på förmiddagen och Hugo har varit på ett annat kalas för sin kompis på eftermiddagen. Före, mellan och efter kalasen har vi varit ute och tagit del av det underbara vädret. Det tillsammans med alla andra som brukar hänga på lekplatsen, föräldrar och barn. Vi är ett ganska stort föräldragäng som håller ihop och har barn i olika åldrar som leker toppen tillsammans. Kul! När vi flyttade till Borås för 7 år sedan kände vi ingen, nu har vi en jättestor kompiskrets och dem flesta har vi träffat genom att barnen börjar leka med deras barn.

Inatt har jag fått sova hela natten. Så skönt att få komma i kap lite, även om det är en bit kvar. Nu har vi delat upp nätterna (lite beroende på hur Jonas jobbar) så vi tar några var, detta är ett måste om inte jag ska gå under. Skönt att ha kommit fram till en lösning som känns okej för oss båda.

Dagis och jobb imon. För att sparar tid imonbitti är kläder fram tagna, barnen har duschat innan det var läggdags och sover nu gott. En dusch för mig oxå och sedan sängen! Skönt! Det tar på krafterna att vara ute hela dagen, även på en mamma.

Kram och godnatt!

P.s
Jonas skulle dammsuga förut i eftermiddag och Simon var inte sent efter och fick till sig ett dammsugaråk :) D.s

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 31 december 2015 23:52


Hej, Uppdateringar lyser med sin frånvaro. Så blir det ibland. Julen var toppen, blev 3 julaftnar med nära och kära. Så är det när släkten är stor och alla vill ses. Jullovet har varit härligt och vi har blandannat hunnit med leoslekland, bad...

Av Emelie - 22 december 2015 21:35

Hej, När nu 2015 börjar nalkas mot sitt slut hittade jag en text som du & jag som förälder behöver läsa det här året. Ja eller i det här föräldralivet faktiskt. För det är såhär: Ditt barn äter för lite grönsaker Ditt barn äter för mycket soc...

Av Emelie - 20 december 2015 16:18

Hej, 4:e advent och bara några dagar kvar till julafton. Idag har jag och barnen klätt granen, köpt några av dem sista julklapparna tillsammans med alla andra som bor i Borås. Det var tjockt med folk i knalleland! Fick handlat alla utan en. Den s...

Av Emelie - 14 december 2015 08:05


Hej, Magkänslan igår kväll sa att "inatt kommer Simon att ha krupp". Hes på kvällen, näsan rann lite och från att ha varit milt i luften slog det om och blev minus. Mycket riktigt, kl 23:00 vaknade han, hade den skällande hostan och var ledsen. B...

Av Emelie - 7 december 2015 22:03


Hej! En del dagar är bättre än ändra. Idag är just en sådan mindre bra dag. När jag åkte hem från jobbet vid 17:00 tiden, på tänkte jag att hag passar på att hämta det där paket från kiosken, som jag fått 3 påminnelse sms om. Fast att jag är ...

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards