Alla inlägg den 8 september 2014

Av Emelie - 8 september 2014 21:26

Hej, hej!

Det finns ingenting i världen som kan mäta sig med att se lyckan, glädjen och förväntningarna i ens egna barns ögon. Idag fick vi vara med om två sådant ögonblick. 1; Simon fick en 12 tums cykel med stödhjul som han cyklade på hela eftermiddagen. Framåt tillbaka, fram och tillbaka. Så trehjulingen du kan slänga dig i väggen. Nu susar Simon fram på sin nya cykel, fort går det! Upp för backen, ner igen, trampa, bromsa, sväng. För att bara vara 2,5 år gammal är han väldigt framåt och många tar honom för mycket äldre än vad han är. Ibland önskar jag man kunde stanna tiden en stund. Det gäller för båda barnen!

Ögonblick nr 2; Hugo och hans klasskompisar har idag gjort rimsnurror. Han var mäkta stolt när han kom hem och berättade allt som rimmar på tåg. Duktig till tusen är han på att rimma. Hugo växer och blir mer och mer säker i sin roll som förskoleklasselev och allt som hör skolans värld till.

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen. Jag är så stolt över Hugo och Simon, som jag och Jonas skapat. Varje dag ger dem oss kärlek, nya utmanningar, nya gråa hår och många skratt! Vad gjorde vi innan Hugo och Simon kom till världen?

Ska fundera på den medan jag hänger lite tvätt. Har en del att tvätta upp innan det är dags att dra igen dragkedjan på resväskan och åka till Landvetter. Kreta, nu är du väldigt nära :)

Kram

Älskade Simon med sin nya raket cykel

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards