Alla inlägg den 20 oktober 2015

Av Emelie - 20 oktober 2015 18:45

Hej,

Hugo har verkligen piggnat till och är mer eller mindre sig själv igen. Tänk vad lite Kåvepenin kan göra. Aldrig kul att se sina barn ha ont!

Andra dagen idag på nya jobbet. Känner att mer och mer kommer på plats. Imorgon ska jag till dalsjöfors och se hur dem gör där. Tanken är att jag som teamledare ska få alla att planera på ett och samma sätt, nu när vi ska jobba som en enhet. Sedan är det utbildning torsdag och fredag. Helgen kommer att kännas välbehövlig.

Tanken slog mig idag, jag känner mig mindre stressad. Jag gör det jag ska göra på jobbet, när jag är på jobbet, och sedan går jag hem. Inget arbete med hem, i perioder visst, men inte varje dag. Det har jag varit väldigt tydlig med. Känner även att barnen också känns mer lugna. Tänk att en familj kan påverkas så mycket av hur någon annan i familjen mår eller upplever sin vardag. Att byta jobb var det bästa som kunde hända! Hela eftermiddagar och kvällar har vi tillsammans, det är verkligen vardagslyx det.

Simon har somnat i soffan. Innan han hamnar i som säng, ska jag byta ut hans kuddar mot en av mina kuddar och en av Jonas. Har nämligen kommit på att Simon sover hela natten i sin säng, då det luktar trygghet på kuddarna. Alla knep är bra. Eller!?

Fortsätta med kvällsfixet här.
Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards