Alla inlägg den 7 december 2015

Av Emelie - 7 december 2015 22:03

Hej!

En del dagar är bättre än ändra. Idag är just en sådan mindre bra dag.

När jag åkte hem från jobbet vid 17:00 tiden, på tänkte jag att hag passar på att hämta det där paket från kiosken, som jag fått 3 påminnelse sms om. Fast att jag är trött som ett jag-vet-inte-vad efter jobbet dag. Parkerar bilen, hämtar paket, hoppar in i bilen igen och den startar inte! Helt död!!!

Hel@%#\_!!! Detta händer inte!??!! Ringer Jonas som kommer med två trötta och hungriga barn, hjälper till genom att putta bilen och försöka få igång den med startkablar (tack gode Gud att vi har två bilar) tyvärr utan resultat. Går in till kioskägaren och meddelar att jag ställer min bil här, hoppas få den fixad under morgondagen. Det går bra, men kioskägaren ser gärna att bilen är borta till imorgon. Jippi! Kvällen är räddad och jag kommer att få sova i bilen inatt, för att inte kioskägaren ska bogsera bort den vid 22:00 tiden.

I all uppgivenhet ringer jag då min fantastiska pappa. Jag berättar allt och han frågar om han ska komma upp och hjälpa oss? Det är ju fantastiskt! Så han fixar ihop lite verktyg, bilbatteriladdare och annat bra att ha med sig, innan han drar mot Borås.

Han plockar upp Jonas och dem åker iväg. Jag fixar och pysslar lite hemma och nattar sedan barnen. När dem somnat efter godnattsagan, tittar jag ur på parkeringen, och där står bilen! Lycka! Pappa har fått igång den tillsammans med Jonas, den lever igen!

Pappa du är vår superhjälte!! Du släpper allt för stunden för att komma och hjälpa till. Oavsett vad, finns du alltid där! Tack för att just jag fick dig som pappa, och mina barn fick dig som morfar! Du är bäst! Fast det visste du redan!

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards