Alla inlägg under april 2013

Av Emelie - 13 april 2013 15:30

Hej,

Kidzmässan var helt okej, fanns mycket för barnen som sagt. Fick klistermärken, blöjor och lite annat smått och gott. Sedan var ju brandmännen där med en stor brandbil som barnen fick lov att klättra in i, provsitta och titta runt. Hugo provsatt både bak och fram och tyckte det var så häftigt.

Redan eftermiddag och strax börja med middagen.
Kram

Av Emelie - 13 april 2013 09:59

Hej,

Måste bara tipsa om ett body butter jag fick av min svärmor i påskas. Det luktar bara så gott och sedan blir man härligt mjuk. Det kommer från the body shop och är med lukten pink grapefruit. Kommer köpa en ny så fort denna är slut, kommer nog ta ett tag för den är dryg. Toppen på alla sätt och vis :)

Familjen är på väg på kidzmässan som ska hållas i Borås idag för första gången. Är lite som baby och barnmässan som jag var på i Gbg för ett tag sedan. Denna mässan är mer inriktad till barn med hoppborg, ansiktsmålning, träffa brandmän gå på plåsterskola hos Apoteket med mera. Passar ganska bra att besöka mässan för vädret är piss ute, snö eller om det mer är regn? Så på med jackor så drar vi!!

Ses! Kram

Av Emelie - 12 april 2013 21:11

God kväll,

Barnen sover och jag har intagit soffan - liggandes. Får se hur länge man orkar hålla sig vaken innan man somnar?! Brukar inte bli så sena kvällar här. Inte så konstigt kanske när vi har två underbara barn som håller oss igång.

Ibland funderar jag på vad man gjorde innan barnen fanns. Man hade all tid i världen att göra precis vad man ville. Inte för att barnen har satt käppar i hjulet, är bara lite mer planering när saker och ting ska göras bara.

Ugglan har varit här på besök hela dagen. Barnen verkligen älskar honom, han leker och busar med dem. Så det var två trötta barn som somnade helt själva på ca 10 min. Blev även ett fikabesök hos ett par med barn i samma ålder som Simon. Trevligt var det och man fick tjöta av sig lite, det behöver man ibland. Ventilera lite så att säga.

Näää lite tv på detta!
Kram

Av Emelie - 12 april 2013 09:47

God morgon,

Helt seriöst, vad hände??! Vaknade upp till snö och regn. Vill inte se mer snö nu, vill ha vår som alla andra! Hur svårt ska det vara?

Sedan blir jag så arg på hundägare som inte plockar upp efter sina hundar när de bajsat! Jag stod och tittade ut över lekplatsen när jag ser en hundägare med hund som låter sin hund bajsa nära lekplatsen och precis där i gräset som barnen brukar springa och leka. Jag står kvar, för det ser ur som om hundägaren kommer strunta att ta upp efter sin hund. Visst stämmer det! Hundägaren och hunden bara går, näää nu jäklar. Så jag går ut på balkongen och ropar: " DU FÅR GÄRNA PLOCKA UPP EFTER ER!!". Hundägaren tittar sig omkring och fortsätter att gå, jag hoppas innerligt att hundägaren aldrig mer rastar sin hund via lekplatsen igen. Då ska jag personligen gå ner med en påse och varsågod att plocka upp. För det är så äckligt att trampa i en hundbajs. Även fast man tvättar bort det så sitter lukten liksom kvar. Tro nu inte att jag är hundhatare för det är jag inte!

Känns lite som jag vaknat på fel sida, bara en massa gnäll från min sida. Men dagen ska nog bli bra endå!

Kram

Av Emelie - 11 april 2013 16:49

Hej,

Ingen nattskräck hos Hugo natten som var så vi har sovit helt okej hela familjen. Har verkligen inte lockats att gå ut idag, blåser och ser kallt ut, så det har blivit lite städ, tvätt och fixande istället. Skönt att slippa det i morgon när vi är lediga hela familjen. Hoppas på gött väder så vi kan vara ute.

Killarna fick plättar till middag, lätt att fixa och det gillas av båda. Annars händer det inte så mycket här hemma just nu. Planerat Jonas semester och pappaledighet i sommar. Han blir hemma i 10 veckor med barnen och jag ska jobba. Kommer bli bra för oss båda att byta miljö :) jobb mot hemma och hemma mot jobb.

Ses!
Kram :)

Av Emelie - 10 april 2013 15:34

Hej,

Sitter nere på lekplatsen och njuter i det sköna och soliga vädret. Simon sover i vagnen efter att ha gungat en massa och Hugo blåser såpbubblor med sin kompis D.

Kram

Av Emelie - 10 april 2013 08:28

God morgon!

Inatt har jag sovit med barnen i vår säng och Jonas har sovit i Hugos säng. Jag misstänker att Hugo har fått nattskräck. Har googlat lite på nätet och det mesta stämmer in:

" Nattskräck är en vanlig form av parasomni som drabbar 5-15% av barn mellan tre och sex års ålder, men som kan förekomma så tidigt som vid nio månaders ålder. Tekniskt sett orsakas det av partiellt uppvaknande från icke-REM-sömn, eller icke-drömsömn. Barnet som drabbas kan gny, snyfta, skrika, vara skräckslaget och kasta eller slå omkring sig. Det är vanligt att barnet ser vaket ut men ändå inte är nåbart".

Vaknade strax innan kl 23 av att Hugo ropade "hjälp" med panik i rösten. Sprang in till hans rum och han snyftade, låg och vred sig hit och dit. Gick och sa till Jonas att det är bättre du sover i Hugos säng och jag tar barnen i vår säng. Satt med Hugo i soffan först en liten stund så han fick lugnat ner sig lite. Han var lite ledsen sen vid 02 tiden igen. Nu på morgonen minns han ingenting av det. Detta kan hålla på jätte länge eller bara under några veckor. Vi är inne på en vecka i dag.

Hugo är hemma från dagis i dag oxå, klagade på ont i halsen, så nu blir han hemma i morgon oxå. Lika bra tror jag :)

Kaffe och frukost!
Kram

Av Emelie - 9 april 2013 18:48

Hej hej,

Fick ett trevligt samtal från M på eftermiddagen som ville höra om vi ville hänga på lekplatsen med dem en stund. Självklart ville vi det! Tre timmar utevistelse på lekplatsen blev det, så nu känner jag mig lite piggare igen.

Förmiddagen har nämligen känts som om jag gått i tuggummi - segt, fast en massa kaffe. Hugo är frisk och kan nog gå till dagis imon. Simon är bättre han oxå, så jag hoppas vi får sova i natt.

Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards