Alla inlägg den 3 maj 2013

Av Emelie - 3 maj 2013 21:56

Hej,

Äntligen sover barnen! Ikväll satte dem sina föräldrar på prov kan jag lova. Men det är bara att andas och räkna till 10 så brukar man klara det mesta. Slutade med att jag läste några sagor för Hugo och Jonas nattade Simon.

Eftermiddagen spenderade vi ute i 4 timmar. Hugo tränade på att cykla utan stödhjul. Gick så där då han inte har tålamod till att träna. Hugo tror att han kan cykla med en gång - tyvärr funkar det inte så. Lägger det lite på is tills Hugo vill igen. Att tvinga honom till det gör vi inte, det ska vara kul att lära sig något nytt.

Simon klättermus klättrar över allt just nu. Måste ha ögon i nacken för att det inte ska hända en olycka. T.ex som idag när vi var på lekplatsen, då ska han klättra upp på den största stenen som ligger som en stenmur upp mot en gångväg. Arg som ett bi blir han när han inser att han inte fixar det eller att vi tar bort honom från det farliga.

Hela familjen hängde även i sandlådan en stund och det tyckte barnen var kul och mysigt.

Hoppas din helg börjat fint!
Hörs, kram!

Av Emelie - 3 maj 2013 10:03

Hej,

Idag är det ingen vanlig dag för det är Stellas 1-årsdag. Tänk att jag redan varit moster i ett helt år. Är så lycklig att jag fick bli moster till världen finaste Stella och det har jag Hanna och Daniel att tacka för.

Minns det som igår när Hanna ringde vid ca kl 10 och sa att hon blivit mamma till en liten tjej. Jag fick tårar i ögonen och en varm känsla i hela kroppen, jag har blivit moster! Det telefonsamtalet kommer jag aldrig att glömma.

Vädret är underbart, solen lyser och fåglarna kvittrar. Vi ska fortsätta att träna på att cykla utan stödhjul med Hugo. Han har sett hur hans kompisar cyklar så han kände att det var dags. Annars har vi inte mycket på schemat.

Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards