Alla inlägg den 8 oktober 2014

Av Emelie - 8 oktober 2014 21:25

God kväll,

Barnen kom i säng lika smidigt som igår. Dem somnade efter att ha lyssnat på en saga - Johanssons garage. Handlar om en gubbe som ska bygga ert garage till sin bil som inte går som han hoppas på. En av böckerna som vi läser minst en gång i veckan.

Att shoppa jacka gick så där. Jackan Hugo spanat in fanns, men inte i han storlek. Så imon ska jag ringa kundtjänst och kolla om jackan finns i butiken som oxå finns i Kållered. Hoppas detta!!! Nu är det dags att lägga sig...

Kram

Älskade Simon och Hugo, en liten fika efter jackletandet var vi värda :)

Av Emelie - 8 oktober 2014 10:26

Hejsan,

Igår kväll fick killarna ha brottningsmatch i min och Jonas säng. Medans Hugo och Simon brottades passade jag på att röja upp efter eftermiddagens kreativa målningsstund med vattenfärg, efter pärlplatte pärlandet, middagen och fruktstunden. När jag kom in i sovrummet låg det mesta på golvet (täcke, kudde, överkast) men vad gör det när killarna hade kul! Dem skrattade högt, något nej kom det men inga stora tårar iallafall.

Barnen var rejält trötta igår, så det blev sängen tidigt för dem (redan kl 19:15) med en saga på det. Klockan 19:40 sov dem båda två. Idag vaknade dem på strålande humör, frukosten gick ner som ingenting. Påkläddningen gick som en dans och nu är killarna på skolan och dagis. Liten paus för oss alla tre, innan vi (om Hugo bestämt sig) åker och kollar jacka till Hugo när jag hämtat dem. Hans vinterjacka satt perfekt för tre veckor sedan men nu är den för trång och kort i armarna - han växer lite för fort!

Nu ska jag fortsätta i boken jag läser: en man som heter Ove. Den är jätte bra, har du inre läst den? Gör det vetja :)
Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards