Alla inlägg den 10 oktober 2014

Av Emelie - 10 oktober 2014 11:06

Hej,

Barnen vaknade alldeles för tidigt idag 05:40 och när klockan började närma sig 07:30 märktes det tydligare än tydligast. Dem bara bråkade med varandra, inga klädet var bra, ja inget var bra! Då hade jag god lust att slänga in handduken och vakna upp imon. Men mamma som jag är fanns det tålamod (oftast i allafall) och jag fick avleda dem ifrån varandra. Hugo fick jag till att börja bygga med smålego och Simon satte sig och målade med kritor. Sedan fixade jag frukost i turbofart och lugnet och dem blev sams igen. Nu leker dem med smålego ihop. Jag hjälpte dem att bygga en pizzeria och nu äger Hugo restaurangen och Simons gubbar kommer och handlar. Fred råder mellan bröderna P.

Idag är ingen vanlig fredag: Jonas kommer hem! Ikväll vid 19 tiden ska vi hämta honom från bussen. Ska bli mysigt att få hem honom igen, även om jag och barnen klarat oss. Men innan kl blir hämtdags ska jag och barnen åka till Hindås och lämna in urvuxna skor och kläder och lite annat. Imorgon är det loppis med barnkläder, skor, bilbarnstolar ja allt finkan tänkas behöva som barnfamilj. Så jag har under veckan märkt upp allt med mitt säljalias, skrivit storlek samt pris på maskeringstejp och klistrat på varje plagg/skor/sak. Det har tagit sin lilla tid, 7 påsar med kläder i olika storlekar. En kartong med skor, en påse med filtar, babygymet och läragå stolen. Nu hoppas vi få sålt mycket och fynda massa billigt på lördag!

Dags och fundera på dagens lunch här. Blir nog chiliconcarne med ris och sallad. En av killarnas favoriträtter :)
Kram

Måste vi visa bilden på vår tandlöse Hugo. Några fler lösa tänder på G :)

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards