Alla inlägg den 18 oktober 2014

Av Emelie - 18 oktober 2014 21:33

Att vara förälder är många gånger inte helt lätt, ibland väljer man lätta vägar och ibland dem som är lite svårare. Fick till mig en bra bild idag som jag tog till mig och fick upp mina ögon lite mer (se nedan). Det finns tusentals bra tips, trix och idéer hur uppfostran ska gå till, ibland är det svårt att få till det. Ens egen uppväxt tror jag många gånger speglar ens eget sätt att vara som förälder - så som man själv blivit uppfostrad på, så försöker man uppfostra sina egna barn. Jag vill inte på några sätt säga att en viss uppfostran är bättre än någon annan. Men om man plockar det som jag upplevde som bäst när jag blev uppfostrad av mina föräldrar, och sedan tar man det som ens man upplevde som bäst under sin uppfostran och blandar det lagom väl, får man en mix som kan passa familjen som man valt att bygga tillsammans. Eller hur?

Det som är det viktigaste i barnuppfostran är att överösa sina med kärlek. Att barnen vet att dem är det viktigaste i ens liv och att man älskar dem över allt annat på jorden. Jag försöker alltid varje kväll vid nattningen säga: " Hugo/Simon du får sova så gott och jag älskar dig flera varv runt månen och tillbaka igen!". Ett bra avslut och att man somnar som vänner är viktigt, då sover man gott om natten. Även visa dem med kramar och pussar att jag älskar dem mer än någon kan förstå.

Så innan jag avslutar mina rader för idag...Hugo och Simon, mina älskade söner! Kärleken till er är oändlig, är så tacksam att just ni valde att bli en del av familjen Persson. Utan er hade jag inte varit den personen som jag är idag. Jag hoppas och jag vet att ni vet att ni betyder mycket för mig, att ni är älskade för just dem ni är. Två perfekta killar med många kloka tankar och många härliga skratt. Varje kväll tittar jag på er när ni somnat och viskar tyst: sov gott älskade Hugo/Simon så ses vi imorgon igen.

Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards