Alla inlägg den 26 augusti 2013

Av Emelie - 26 augusti 2013 12:52

Hej!

Vilken underbar start på veckan. I fredags var jag på intervju hos Eductus, de sökte två stycken jobbcoacher. Idag ringde dem och sa att jag var en av de sökande de gärna såg började hos dem den 9 september. Klart jag vill! Så den 9 september: Eductus here i come!

Så idag blev det bestämt på riktigt, Jonas går ner i arbetstid från 100 % till ca 80 % nu i höst. Så slipper barnen vara på dagis långadagar, de kommer max vara där 30 timmar i veckan. Hugo och Simon är ju bara små en gång i livet.

Nu ska jag njuta av jag bara är så bäst och fixade detta!!!
Kram

Av Emelie - 26 augusti 2013 05:45

God morgon,

Vilken natt, mest legat och lyssnat på Simons andning och varit uppe med honom. Han har haft krupp inatt, beror på förkylningen. Samma sak är det med Hugo så fort han blir förkyld så blir det även lite krupp på det.

Nu ligger Simon i soffan, under ett öppet fönster och andas in ny frisk, kall morgonluft. Det hjälper och får honom att andas bättre. Simon är verkligen jätte trött och ligger och små vilar, förhoppningsvis sommar han om och sover någon timma till. Det hade gjort gott för honom. Aldrig kul att se sina barn sjuka - man känner sig så hjälplös. Att bara finnas där med närhet och kärlek är en bra medicin som hjälper och får tillfrisknandet att gå lite fortare.

Ska försöka lägga mig och sova när Simon sover middagslur idag. Jonas har några föräldralediga dagar kvar innan han går på och börjar jobba igen efter ca 10 veckors ledighet, så han och Hugo får hänga ihop.

Kram på dig!

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards