Direktlänk till inlägg 11 november 2013

Tankar från underbara Hugo :)

Av Emelie - 11 november 2013 20:18

God kväll,

Nu börjar vinterkylan ta ett rejält tag om oss, kanske på tiden?! Vinterdäcken är i allafall på och jag fick skrapa runtan innan jag åkte till jobbet i morse. Måste ta och leta fram mina duntofflor för vintertid = kalla fötter hos mig.

Vid middagen idag fick jag mig ett gott skratt. Jag gjorde fiskpinnar och potatismos till middag då det var typ det enda som fanns hemma och det är något som alltid går hem hos barnen.
Hugo frågade mig hur man fångar fiskpinnarna som lever i havet. Jag frågade Hugo hur han menade. "Ja fiskpinnarna simmar ju ut ur nät med runda håll i". Jag svara Hugo tillbaka att man fångar ju inte upp fiskpinnar ur havet. "Va!!? Skojar du!!? Hur fångarna man en fiskpinne då?". Hugo är så underbar, kommer med så mycket klokt och funderingarna är många. Det är ju logiskt att FISKpinnarna bor och simmar i havet. Eller hur? Undrar vad som kommer härnäst?

Ska tvätta bort sminket, tända lite ljus och bläddra i en tidning. Ha lite Emelie tid genom att bara vara. Det är viktigt att fylla på med positiv energi!
Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 31 december 2015 23:52


Hej, Uppdateringar lyser med sin frånvaro. Så blir det ibland. Julen var toppen, blev 3 julaftnar med nära och kära. Så är det när släkten är stor och alla vill ses. Jullovet har varit härligt och vi har blandannat hunnit med leoslekland, bad...

Av Emelie - 22 december 2015 21:35

Hej, När nu 2015 börjar nalkas mot sitt slut hittade jag en text som du & jag som förälder behöver läsa det här året. Ja eller i det här föräldralivet faktiskt. För det är såhär: Ditt barn äter för lite grönsaker Ditt barn äter för mycket soc...

Av Emelie - 20 december 2015 16:18

Hej, 4:e advent och bara några dagar kvar till julafton. Idag har jag och barnen klätt granen, köpt några av dem sista julklapparna tillsammans med alla andra som bor i Borås. Det var tjockt med folk i knalleland! Fick handlat alla utan en. Den s...

Av Emelie - 14 december 2015 08:05


Hej, Magkänslan igår kväll sa att "inatt kommer Simon att ha krupp". Hes på kvällen, näsan rann lite och från att ha varit milt i luften slog det om och blev minus. Mycket riktigt, kl 23:00 vaknade han, hade den skällande hostan och var ledsen. B...

Av Emelie - 7 december 2015 22:03


Hej! En del dagar är bättre än ändra. Idag är just en sådan mindre bra dag. När jag åkte hem från jobbet vid 17:00 tiden, på tänkte jag att hag passar på att hämta det där paket från kiosken, som jag fått 3 påminnelse sms om. Fast att jag är ...

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards